понеділок, 27 квітня 2015 р.

До 29-х роковин Чорнобильської трагедії

Курс «Історія України (вступ до історії)»
Клас: 5-й.
Упорядник: Бєлякова С.В., учитель історії  Словʼянської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 Словʼянської міської ради Донецької області.
Василина-Тимофєєва В.В., заступник директора з виховної роботи Словʼянської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 Словʼянської міської ради Донецької області.
Тема уроку: Практичне заняття № 4. Які історичні пам’ятки рідного краю розповідають про минуле.
Очікувані результати.
На уроці учні мають навчитися:
1.Наводити приклади історико-культурних пам’яток рідного краю, за якими можна довідатися про минуле.
2.Пояснювати, як історико-культурні пам’ятки стають у пригоді історикам.
3.Складати розповідь про долю історико-культурних пам’яток рідного краю.
4.Висловлювати міркування про значення історико-культурних пам’яток у дослідженнях минулого рідного краю та потребу їх збереження.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, формування умінь і навичок.
Форма уроку: практичне заняття.
Наочність: електронна презентація, автор-упорядник: Федосюк Лариса Федорівна, учитель історії, заступник директора з виховної роботи ЗОШ І-ІІІ ступенів № 10 Словʼянської міської ради Донецької області
ХІД УРОКУ
(фрагмент, присвячений пам'ятнику Чорнобильскої слави у м. Слов'янську)
1.Організаційний етап.
2.Мотивація навчальної діяльності.
Методичний прийом: опрацювання ілюстрації, бесіда.
Учитель демонструє учням слайди презентації з фотографіями історико-культурних пам’яток рідного краю. Діти мають впізнати пам’ятку, висловіть припущення, яким чином пам’ятка презентує рідний край в Україні.
3.Оголошення теми, мети, визначення завдань та очікуваних результатів уроку.
4. Опрацювання нового матеріалу.
Методичні прийоми:
1. Розповідь учителя
Влітку 1986 р., після аварії на Чорнобильської АЕС, до м. Слов’янську були переселені понад 1 000 осіб, які до цього часу мешкали у Чорнобилі та в 30-километровій зоні відчуження навколо нього.  Так,  на вулиці біля будівлі ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 був зведений новий будинок, в який заселили переселенців з Чорнобиля. У ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС брали участь й корінні мешканці м. Словʼянська. Понад 500 військовослужбовців: солдат й офіцерів, призваних до лав Збройних Сил Радянського Союзу зі Словʼянська, стояли в оточенні, допомагали в евакуації, брали участь в хованні радіоактивних відходів. 
2. Захист випереджальних домашніх завдань учнями.
Зразок повідомлення учня:
Пам’ятник Чорнобильської слави
Дата відкриття: 14 грудня 2012 року
За ініціативою: Аркадій Бенедиктович Дашевський
Місце розташування: м. Словʼянськ, площа Революції
Пам’ятник виконаний у вигляді дзвону, який символізує заклик до людства не забувати про трагедію, що сталася 26 квітня 1986 р. через  необережність та привела до загибелі тисяч осіб, забруднення родючих земель України.
Учні виконують вірш:
Чернобыль… звучит это страшно…
Душа холодеет и вспомнить ужасно
Те дни, когда мир потрясло известие,
Что началось радиоактивное бедствие
…. Взвился в небеса черно-огненный шар,
А вслед за ним начался пожар.
Тридцать тысяч рентген и нейтронное излучение
Из жерла «вулкана» вышли в освобождение.
Також демонструється естрадна мініатюра «Лікар та хворий».
«Больной:
Скажите, доктор, что со мной?
Я загорел, как в летний зной.
Врач:
Да это – ядерный загар;
Не солнечных лучей дар.
Больной:
А еще у меня тошнота и рвота
Будто съел я с утра гадкое что-то.
Врач:
Гамма – лучи и нейтроны
Вызывают такие симптомы.
…Лучевая болезнь очень опасна.
Небольшая доза бывает достаточна,
Чтобы вызвать рак – лейкемию,
А также эпиляцию и анемию.
Врач:
Спасибо, доктор, я все понял. –
Радиоактивный атом счастье отнял.
Держаться буду до конца
И вытру слезы я с лица».
5.Узагальнення та систематизація знань
Методичний прийом: узагальнююча  бесіда за планом
А. Назва історико-культурної пам’ятки
Б. Дата створення (рік, століття)
В. Автор (ім’я, прізвище)
Г. Опис зовнішнього (внутрішнього) вигляду
Д. Історико-культурне  значення.
6.Підбиття підсумків уроку

7.Повідомлення та інструктаж домашнього завдання учнів

Немає коментарів:

Дописати коментар