Відповіді на завдання IIІ (обласного) етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
2015-2016 навчальний рік
11 клас
1.Заповніть пропуски в синхроністично-хронологічній таблиці (Кількість
балів - 20 б., по 1 б. за кожну подію):
Події історії
України
|
Дата
|
Події всесвітньої
історії
|
Другий зимовий похід армії УНР
|
1921 р.
|
Початок роботи
Вашингтонської конференції
|
VII
Всеукраїнський з’їзд рад, ухвалення Декларації про утворення Союзу РСР
|
1922 р.
|
«Похід на Рим» та прихід фашистів до влади в Італії
|
«Шахтинська
справа»
|
1928 р.
|
Пакт Бріана – Келлога
|
Створення
Організації українських націоналістів
|
1929 р.
|
План Юнга,
Крах на біржі Нью-Йорку та початок «Великої депресії»
|
Самогубства М.
Хвильового, М. Скрипника та згортання українізації
|
1933 р.
|
Призначення А. Гітлера рейхсканцлером Німеччини, прийняття рейхстагом закону «Про
надзвичайні повноваження»
|
Проголошення незалежності
Карпатської України
|
березень
1939 р.
|
Зайняття військами Ф. Франка Мадриду
|
Вступ частин
Червоної армії до Північної Буковини та Бессарабії
|
червень 1940 р.
|
Капітуляція Франції
|
Укладення договору між СРСР та Польською Республікою
про польсько-радянський кордон
|
серпень 1945 р.
|
Атомне бомбардування Хіросіми та Нагасакі
|
Львівський церковний собор та ліквідація УГКЦ
|
березень 1946 р.
|
Промова У. Черчілля у Фултоні та початок «холодної
війни»
|
Завершення акції «Вісла», депортації українців із
східних у західні та північно-західні райони Польщі
|
серпень 1947 р.
|
Надання Індії статусу британського домініону
|
У випадку,
якщо учень називав іншу подію, яка мали значний вплив на історичний розвиток
людства, відповідь зараховувалася
2. Визначте подію, що пов`язує запропоновані географічні
назви. Назвіть дату події/явища та країну/територію, в якій ця подія відбулася (Кількість балів - 20 б., по 1 б. за кожну подію; по 0,5 б. за назву країни, по 0,5 б. за
дату події):
А. Кілія,
Перекоп, Синоп, Кафа.
Б. Самтер,
Новий Орлеан, Річмонд, Атланта
В. Горлиця, Маківка, Львів, Варшава, Вільно
Г. Перемишль, Львів, Вовчухи, Чортків
Д.Ельзас-Лотарингія, Позен, Гульчинський район, Данциг
Е. Путивль,
Брянські ліси, Сарни, Карпати
Є. Котентен, Париж, Арденни, Рурський котел.
Ж. Посяння, Лемківщина, Холмщина, Підляшшя
З. Сайгон, Тонкінська затока, Хюе, Сонгмі
І. Париж, Рим, Маастріхт,
Брюссель.
Відповідь:
А.Морські
походи запорізьких козаків (Узбережжя Чорного моря, перша чверть ХVII ст.)
Б.
Громадянська війна, або війна між Північчю та Півднем (США, 1861-1865 рр.)
В.Військові
події Першої світової війни, відступ російських військ (Російська імперія, 1915
р.)
Г.Радянсько-польська
війна (Західна Україна, 1918-1919 рр.)
Д.Укладання
Версальського мирного договору (Німеччина, 1919 р.)
Е. Бойовий шлях Сумського партизанського з'єднання С. Ковпака (Україна, 1941-1944 рр.)
Є. Відкриття
другого фронту та військові операції союзників (Франція, Німеччина, 1944-1945
рр.)
Ж. Операція
«Вісла» (Польща, квітень – липень 1947 р.)
З. Друга
Індокитайська війна (В’єтнам, 1965-1972 рр.)
І. Процес
європейської інтеграції (Західна Європа, з плану Шумана, 1950 р. до
маастріхстських угод 1992 р.)
3. Знайдіть та виправте помилки у таблиці «Особистості, які вплинули
на хід історії» (Кількість балів – 10 б.):
Історична особистість
|
Час, коли жила/діяла
|
Країна, де відбувалася її діяльність
|
Внесок історичної особистості в історичний розвиток людства
|
Отто фон Бісмарк
|
1852-1900
Правильно: був канцлером у 1862-1890
|
Священна Римська імперія
німецької нації
Правильно: Прусське
королівство, потім Німецька імперія
|
«Залізом і кров'ю» об'єднав розрізнені князівства й перетворив свою країну
на одну з найсильніших імперій Європи
|
Дмитро Вітовський
|
1918-1919
|
Українська Народна Республіка
Правильно: Західноукраїнська Народна Республіка
|
Був членом Української
Центральної Ради від Української радикальної партії. Очолив Листопадове
повстання у Києві. На Паризькій мирній конференції намагався зупинити агресію
більшовицької Росії
Правильно: був
членом Української Національної Ради від Української радикальної партії.
Очолив Листопадове повстання у Львові. На Паризькій мирній конференції
намагався зупинити агресію Польщі.
|
Беніто Муссоліні
|
1922-1943
|
Італійська республіка
Правильно: Італійське
королівство.
|
Його метою було
контролювати кожного громадянина через «корпоративну систему». Мріючи про
відновлення стародавньої імперії, готувався до війни, запроваджуючи
чотирирічний план.
Правильно: не
впроваджував чотирирічний план (це нацистська Німеччина)
|
Роман Шухевич
|
1942-1953
Правильно: 1943 – 1950 рр.
|
Українські землі у складі Польщі, під фашистською окупацією і СРСР
|
За його
ініціативою з метою консолідації національно-державницьких сил було скликано
Великі Збори та створено Союз Визволення України. Був обраний Головою СВУ та
Секретарем Військових справ.
Правильно: створено
Українську Головну Визвольну Раду. Був обраний Головою Генерального
Секретаріату УГВР та Секретарем Військових справ
|
Рональд Рейган
|
1976-1980
Правильно: 1981-1989 рр.
|
США
|
Неоліберал.
Проводив економічну політику, що
полягала в підвищенні податків з метою сприяння розвитку депресивних
регіонів, освіти, водночас скорочував військові витрати
Правильно:
неоконсерватор, проводив економічну політику, що полягала у зменшенні
податків, водночас скорочував соціальні витрати
|
4. Визначте
причини та наслідки історичних явищ та подій
(Кількість
балів – 20 б.)
Причини
|
Подія,
явище
|
Наслідки
|
2
б.
|
Депортація кримських татар 1944 року
|
2
б.
|
2
б.
|
Німецьке «економічне диво»
|
2
б.
|
2
б.
|
Десталінізація
|
2
б.
|
2
б.
|
Карибська криза
|
2
б.
|
2
б.
|
«Косигінські реформи»
|
2
б.
|
5.Прочитайте документ. На його основі напишіть невелике
оповідання про історичну подію, що згадується в ньому. У вашому оповіданні має
бути вказана дата та місце події, імена історичних діячів, які брали участь у
неї. Який вплив на історичний розвиток українського народу мала ця подія? (Кількість балів – 10 б., назва події та її
суть – 3 б., дата події – 1 б., місце події – 1 б., історичні діячі – 2 б.,
історичне значення – 3 б.)
«Група у
своїй діяльності керується не політичними, а лише гуманітарно-правовими
мотивами. Ми свідомі того, що багаторічна бюрократизація державного життя,
котра дедалі зростає, здатна викликати протидію нашим законним прагненням. Але
ми також добре знаємо, що бюрократичне тлумачення Прав Людини не вичерпує того,
що несуть у собі міжнародні правові документи, підписані урядом СРСР. Ми
приймаємо ці документи в їхньому повному обсязі – без бюрократичних перекручень
та свавільних урізань з боку службових осіб чи державних установ. Ми глибоко
переконані, що лише таке розуміння Загальної Декларації Прав Людини і
Гельсінкських Угод здатне створити справжнє відпруження у міжнародних
відносинах. Саме цій великій меті повинна бути присвячена гуманітарно-правова
діяльність нашої Групи»
Ключі:
1.Створення Української громадської
групи сприяння виконанню Гельсінських угод
2.Листопад 1976 року.
3.Києв
4.Микола Руденко, син шахтаря,
учасник бойових дій під час Другої світової війни, виключений з КПРС у 1974 р.
за критику правлячої верхівки.
5.Активізація опозиційного
дисидентського руху, завдяки якому у свідомості світового суспільства СРСР
перетворилося на «імперію зла».
6. Напишіть статтю про певну історичну подію або особистість
до розділу «Історія Донеччини ХХ ст.» довідкового видання «Історія Донеччини –
невід’ємна частина історії України». Чому, на вашу думку, саме ця подія або
особа свідчать про єдність політичного та духовного життя населення нашого краю
у минулому зі всіма українськими землями? Який вплив мала ця подія або
діяльність особистості на історичний розвиток українського народу? (Кількість балів – 20 б.)
Ключі:
Події 20-30-х рр. ХХ ст. –
форсована індустріалізація, суцільна колективізація та події 1932-1933 рр.,
коли голод охопив південні регіони Донеччини (Голодомор 1932-1933 рр.)
Події другої половини ХХ ст. –
участь донеччан у дисидентському русі (М. Руденко, В. Стус, О. Тихий);
шахтарський рух за часи «перебудови» та його роль у розпаді СРСР.
Немає коментарів:
Дописати коментар